Verslagen. |
AFDELING HOOGVLIET VAN HET KONINKLIJK NVVH VROUWENNETWERK BESTAAT SINDS 1959 EN VIERT DUS DIT JAAR HAAR 65-JARIG BESTAAN. DIT IS EEN GOED MOMENT OM DE DIVERSE ACTIVITEITEN TE BELICHTEN DIE DOOR DE HUIDIGE (BUITEN-) BESTUURSLEDEN TOT OP HEDEN ZIJN VERRICHT. EVENEENS WORDT AANDACHT BESTEED AAN DE LEDEN DIE VOORHEEN BESTUURSLID ZIJN GEWEEST.
Met veel plezier komt nog steeds gemiddeld een 24-tal leden naar onze bijeenkomsten in Senioren Vereniging Zalmplaat.en neemt een groepje leden graag deel aan de excursies, wandelingen met gids en fietstochten.
Activiteiten in de Senioren Vereniging Zalmplaat. worden geregeld en voorbereid, ingeleid en afgesloten. Cadeautjes voor de bingo ochtenden en soms voor de mensen die een inleiding verzorgen, worden aangeschaft.
Ook de excursies, wandelingen en fietstochten worden gepland. Hierbij wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met de fysieke mogelijkheden van de deelneemsters. Hiervoor worden afspraken gemaakt en financiën geregeld.
Om te weten wat, waar en wanneer iets plaats vindt en hoe het geweest is, hebben we het Maandbericht dat wordt samengesteld en gedrukt.
Contacten met en bijeenkomsten bij het Centraal Bureau en de afdelingen van onze regio Zuid-Holland Midden worden in stand gehouden.
Bij leden hoort een ledenadministratie die bijgehouden wordt.
Voor informatie over het NVVH Vrouwennetwerk, externe contacten en mededelingen van het Centraal Bureau en de afdelingen van onze regio Zuid-Holland Midden is een centrale administratie nodig.
Bij ziekte van een deelneemster wordt een kaartje gestuurd of een cadeautje thuis dan wel in het ziekenhuis gebracht. Bij het overlijden van een deelneemster gaan bestuursleden naar de uitvaart.
Voor dit alles is geld nodig en wordt aan onze beperkte middelen strak de hand gehouden.
Eenmaal per jaar wordt, tijdens de ledenvergadering, verantwoording afgelegd van de activiteiten in een jaar- en financieel verslag.
In deze werkzaamheden die voor de hand lijken te liggen, gaan flink wat uren en energie zitten. Tijd die de Bestuursleden en Buiten Bestuursleden graag aan onze afdeling besteden. Bovendien beseffen zij terdege: vrijwillig is niet vrijblijvend. Dus vallen zij in noodsituaties voor elkaar in.
Omdat er heel weinig nieuwe kandidaten zijn voor ( Buiten) Bestuursfuncties, gaan zij elk jaar door, ondanks het feit dat – volgens het reglement – om de 3 jaar nieuwe Bestuursleden gekozen dienen te worden. Als zij dit niet deden, was onze afdeling al lang opgedoekt!
Een bijzonder woord van dank en waardering aan deze Bestuursleden, oud-Bestuursleden en Buiten Bestuursleden, vooral aan de dames die al meer dan 20 en zelfs meer dan 30 jaar actief zijn voor onze afdeling, is dan ook meer dan gerechtvaardigd.
Hierna vindt u het overzicht van hun werkzaamheden sinds het begin van hun lidmaatschap:
Huidig bestuur
. Voorzitter: Anneke Schultink
Lid sinds 1987
Voorzitter van 1993 tot 2022
. Vicevoorzitter: Riet de Wijn
Lid sinds 1990
Vicevoorzitter van 2014 tot heden
Redactie van het Maandbericht van januari 1991 tot 2014
Bijdrage Maandbericht van 2014 tot heden
Excursieleidster van 1992 tot 1998
Organisatie fietstochten van 2013 tot heden
Organisatie wandelingen (met gids) van 2017 tot heden
. Secretaris: Francien Diederik
Lid sinds 1992
Secretaris van februari 2001 tot heden
.Penningmeester: Bettie Rijnders.
Lid sinds 2018.
Penningmeester van 2020 tot heden
. 2e Penningmeester: Sonja Kruijssen
Lid sinds 2015
2e penningmeester van 2017 tot heden
Evenementenleidster van 2015 tot heden
. 1e Excursieleidster: An Herwijnen
Lid sinds 1983
2e Excursieleidster van 1986 tot 1988
Excursieleidster van 1988 tot 1992
1e Excursieleidster van 2004 tot heden
Penningmeester van 1992 tot 1995
Adviseuse Jacobafonds van 1986 tot heden
. 2e Excursieleidster: Ria de Jong
Lid sinds 1986
Evenementenleidster van 1993 tot 2000
2e Excursieleidster van 2004 tot heden
Webmaster (samen met haar man) van 2008 tot 2012
. Ledenadministratie: Marianne Riegman
Lid sinds 1992
Ledenadministratie van 1996 tot heden
Informatie consumentenbelangen en milieu van 1994 tot 2014
Buiten Bestuursleden
. Redactie Maandbericht: Ans Dekkers
Linds sinds 1987
Redactie Maandbericht van 2014 tot heden
2e Secretaris van 1988 tot 1989
Secretaris van 1989 tot 1990
2e Secretaris en IVHA van 1990 tot 1993
Voorzitter van 1991 tot 1993
Redactie Maandbericht van 1990 tot 1991
Wegens verhuizing i.v.m. het werk van haar man is Ans Dekkers van 1993 tot 2005 lid geweest van het NVVH Vrouwennetwerk in Venlo en Roosendaal waar zij ook diverse bestuursfuncties gehad heeft.
. Potje Lief en Leed: Truus de Wit
Lid sinds 1984
KONINKLIJK NVVH-VROUWENNETWERK Postbus 11 | 3410 CA Lopik | tel. 06-51982065 | Kantoor: centraalbureau@nvvh.nl | Internetsupport: support@nvvh.nl | © NVVH 2024 |